HRM, we hebben er bijna allemaal mee te maken als je voor een baas werkt. In een bedrijf zit eigenlijk altijd een afdeling met HRM-medewerkers, maar wat doen ze nu eigenlijk allemaal. HRM is zoals velen wel weten een groot deel personeelszaken, maar wat komt daar eigenlijk allemaal bij kijken? 

In veel gevallen doet HRM het verlof, verzuim, salarisverwerking en nog heel veel meer van dit soort zaken, maar ze gaan veranderingen zien de komende jaren en daar gaan wij je natuurlijk meer over vertellen.

Wat zijn de veranderingen de komende jaren

Veel veranderingen staan er de komende jaren op de planning en dat is niet zo gek. De taken voor HRM-medewerkers vliegen de pan uit en men vindt dat het anders kan. Tijdrovende zaken als administratie kan beter, maar ook de processen kunnen een heel stuk verbeterd worden. Het is de bedoeling dat HRM met de systemen van AFAS vooruitgang gaat boeken. Hiermee zou je kunnen zeggen dat taken een stuk overzichtelijker worden en dat men alles op één plek bij kan gaan houden. 

Dit brengt echter een aantal voordelen met zich mee, tijd besparen is een belangrijk onderdeel hiervan. Een ander voordeel is dat de HRM-processen binnen het bedrijf veel beter gewaarborgd kunnen worden, maar ook dat iedereen gebruik kan maken van een dashboard.

Verlof, ziekte en andere registraties

HRM kan er druk mee zijn, maar door het toepassen van de AFAS systemen kun je ook de registraties allemaal een stuk eenvoudiger bijhouden. Wist je dat de AFAS systemen zelfs een handige app hebben, waarmee je in één oogopslag alles kunt zien en van daaruit kunt regelen. 

Registraties en mutaties kunnen ook collega’s zelfs bijhouden, waardoor de verwerking ervan nog sneller gaat. De HRM-medewerkers van jouw bedrijf krijgen te maken met minder werkdruk en profiteren van een eenvoudige en snelle vastlegging van al deze gegevens. Jouw HRM-medewerkers kunnen hierdoor de overgebleven tijd steken in andere zaken die jij ook belangrijk vindt, daarnaast is minder werkdruk op je personeel wel zo prettig toch? Zo kun je namelijk eventuele uitvallen van collega’s voorkomen. 

Ook zegt het voor een goede werksfeer op de werkvloer. Nog meer tips voor een goede werksfeer? Kijk dan eens via de voorgaande link. 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here