Gevelreclame is een vorm van buitenreclame waarbij de buitenkant van jouw gebouw als displaymedium wordt gebruikt. Wat maakt het zo speciaal? Gevelreclame stelt jou in staat om ruimte te gebruiken in een zeer zichtbaar gebied, wat betekent dat meer mensen jouw advertentie zullen zien dan bij andere vormen van buitenreclame. Het biedt ook meer flexibiliteit voor het creëren van unieke en creatieve berichten, zodat je je kunt onderscheiden van andere bedrijven in jouw branche.

Gevelreclame verandert een gebouw in een billboard

Gevelreclame verandert een gebouw in een reclamebord. Het gebouw wordt een billboard, het wordt een merk en het wordt een advertentie voor het bedrijf. Gevel reclame creëert bewustzijn van producten of diensten op plaatsen waar de traditionele vormen van reclame mensen niet kunnen bereiken. Dit is de reden waarom gevelreclame vaak wordt gebruikt bij kleine, maar ook grote zaken!

Gevelreclame kan voetgangers aantrekken

Het is een feit dat mensen meer kans op een grote, kleurrijke advertentie aan de zijkant van een gebouw op te merken dan ze zouden zijn als dezelfde advertentie was in hun mailbox of op hun televisiescherm. Gevelreclame is effectiever omdat het de aandacht grijpt van mensen terwijl ze langs jouw bedrijf lopen, waardoor ze meer kans hebben om het te onthouden en binnen te komen als ze iets nodig hebben van wat jij levert!

Gevelreclame kan zeer gericht zijn

Goede gevelreclame is zeer doelgericht. Het kan worden gericht op een specifieke demografische doelgroep, locatie, tijdstip van de dag en de weersomstandigheden. Je kunt ook kiezen om alleen richten op bepaalde tijden van het jaar als jouw bedrijf wat meer klanten nodig heeft in deze maanden.

Gevelreclame kan interactief zijn

Er zijn vele voordelen aan het hebben van een goede gevelreclame campagne, maar de belangrijkste is dat het kan interactief zijn. Interactiviteit is een belangrijk onderdeel van het succes van elke reclamecampagne en het kan worden bereikt op tal van manieren. Bijvoorbeeld, als je een interactieve display installeert op jouw gebouw waarmee interactie mee kan worden gepleegd, zullen er meer voetgangers stoppen om bijvoorbeeld op de advertentie te drukken en meer informatie te krijgen over jouw bedrijf. Zo ervaren ze een unieke ervaring en heb je er waarschijnlijk wel een nieuwe klant bij! Ook kunnen QR codes helpen om deze interactiviteit te behalen. Zo scannen mensen de code met hun mobiel en hebben ze gelijk alle informatie op hun eigen toestel!

Hoe zet je gevelreclame in?

Heb jij bijvoorbeeld een koffiezaak in de Friese hoofdstad Leeuwarden? Zorg er dan bijvoorbeeld voor dat je een mooi uithangbord ophangt met de naam van jouw bedrijf, het logo en hetgeen wat je verkoopt. In dit geval dus koffie! Je kunt de reclame zelfs richten op een specifieke doelgroep, tijd of dag van het jaar. Gevelreclame inzetten in Leeuwarden dus!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here